דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוכלים וזזים עד סוף העולם: תחזית הטרנדים הלוהטים במזון לשנת 2012 

מאת    [ 02/01/2012 ]

מילים במאמר: 937   [ נצפה 2632 פעמים ]

 2011 הייתה שנתם הגדולה של מנות ומוצרי בריאות, ושנת 2012 מסתמנת כשנה הגדולה של ה- take away 

מאת מוריה יצהר

האם סוף העולם יגיע בדצמבר 2012?.. אין גבול לתסריטים הצפויים לשנה החדשה בהתבסס על נבואת שבט בני המאיה, ששימשה כהשראה לסרט "2012".  עד שיתברר אם מדובר במהומה רבה על לא דבר , מומחי המזון בעולם כמו בכל סוף שנה, מקדישים את זמנם לחיזוי הטרנדים הלוהטים בענף המזון,  אותם ריכזנו לכם עם התחזיות וסיכומי השנה החולפת:

 סיכומי שנת 2011  בענף המזון והמסעדנות: בריאות היא השחור החדש

 אין ספק שהמגמה הבולטת של השנה שעברה היא העלייה המטאורית במודעות של הצרכנים לתזונה בריאה. תושבי הגלובוס מבקשים לעצמם חיים בריאים המבוססים על תזונה דיאטטית ומאוזנת, ורשויות הבריאות בארצות הברית למשל, מסכמות  את השנה בנתון המצביע על עליה של עד 15% בצריכה של משקאות אנרגיה, מוצרים מדגנים מלאים, ותוספי תזונה וויטמינים.  בסקר שנערך בקרב הצרכנים, נשאלו המשתתפים האם צמצמו את הצריכה של ארוחות גורמה במסעדות, ו63% מהנשאלים הצהירו על צריכה קבועה של מנות גורמה במסעדות, אולם הדגישו את החשיבות שהם הקדישו לבדיקה האם מוצרי הבסיס של המסעדה גודלו בשוק המקומי.  הנתון הזה מצביע על הסיבות לעלייה ולפופולאריות של שווקי האיכרים ברחבי העולם וגם אצלנו בישראל, ושנת 2011 הולידה גם שפים מזן חדש: השף "הגנן"- המגדל את (חלק) ממוצריו, בגינת המסעדה שלו.  השף גידל דגן בגן.   את הגדלת המודעות לבישול מזון בריא וטעים אפשר לייחס לזרועות המדיה, והמדיה האלקטרונית: על פי הסקר כ-53% מהצרכנים צופים בתוכניות הבישול בטלוויזיה, והאינטרנט מוסיף נתון מדהים של 1.5 ביליון גולשים מכל העולם באתרי המזון ברחבי הרשת, במהלך שנת 2011.

2012: מנות בריאות יצירתיות, וחגיגה של צירוף טעמים

ב 2012  טרנד הבריאות מתחזק ועולה כיתה: כל שוחרי הבריאות שהפסיקו לעשן- נהנים מחזרה לפעילות מוגברת של בלוטות הטעם, ואדריכלי המטבח העולמי יגישו להם השנה  שלל מנות המאופיינות בדגש על שילובים של טעמים מנוגדים במכוון.   השנה נזכה  לטעום שלל מנות הרפתקניות ובריאות כמו סורבה תאנים וסלרי, שילובי תמרים, גבינות עיזים וצ'ילי חריף, פיצות קישואים עם חומוס וואסאבי, ומבחר ליקרים אלכוהוליים על בסיס עשבי תיבול.  חגיגת הטעמים הזו משלבת בין מוטיבים אתניים ממטבחים שונים, והשנה תשומת הלב של השפים בעולם מופנית אל עבר המטבח הפרואני, שואריאציות עליו מטפטפות לתפריטי מסעדות הגורמה ברחבי העולם. השפים מסמנים את 2012 כשנת ההשראה גם מהמטבח ההונגרי, והקוריאני.

אוכלים בתזוזה: מביאים אוכל מהבית, ואוכלים על הדרך

הכלכלה העולמית המאותגרת עקב עליות מחירים קיצוניות, נפילת גוש היורו, ובעיקר עליות מחירי הדלק והסולר, משפיעה  ישירות על הצלחת שלנו: החסכנות הצרכנית בסוף שנת 2011 מתבטאת בהבאת אוכל המוכן בבית לעבודה וללימודים: לפי הנתונים של איגוד המסעדות האמריקאי, 72% מכלל האוכלוסייה נוהגים להביא לעבודה ארוחות מוכנות בבית, לעומת 55% בשנת 2010- עליה מדהימה של 20 אחוזים.  העלייה הזאת מסבירה את העלייה בדרישה לפתרונות אריזה וכלי אחסון לנשיאת מזון מוכן.    ואם כבר לאכול- אז שיהיה בתזוזה: גם ענף ההסעדה מתאים את עצמו לדינמיות של המאה ה21,  וחיזוק משמעותי מקבל המזון המהיר, כשהטרנד הבולט שתפס תאוצה באירופה וארה"ב הן מסעדות על גלגלים, המזכירות את "אוטו הגלידה" הישראלי:  משאית שהיא דוכן מכירה לאוכל מהיר ומוקפץ במקום, המחנה מחוץ למשרדים ובניינים, ומציעה לעוברים ושבים שלל תפריטים מקוריים . טרנד ה"מסעדות על גלגלים"- התרחב עד כדי כך, שבבריטניה לבדה מופעלים היום כ-10,000 מסעדות " truck food"   - המציעות אוכל גורמה בtake away: הודי, סיני, תאילנדי, וייטנאמי, פירות ים, ואפילו מסעדות על גלגלים המתמחות בשניצלים. ב2012 הטרנד צפוי  להתחזק, ועד שמישהו ירים את הכפפה ויסיע מסעדות על גלגלים  גם אלינו לישראל - נוכל רק לקנא בתושבי אירופה וארה"ב שיהינו ממסעדות על גלגלים שירחיבו את התפריטים שלהן, והשילוב של מאכלים בריאים- עם הצורך לאכול תוך כדי ניידות- יביאו ב2012 שלל הצעות יצירתיות לאכילה בדרך:  זו תהיה השנה הלוהטת של כדורי הבשר, כדורי הריזוטו, הקרוקטים, וחזה עוף על מקל, כולם בתיבולים ובשילובי רטבים מפתיעים, באריזות חד פעמיות  נוחות לנשיאה בעלות עיצוב חדשני  מקורי.

 ואיך המגמות האלו ישפיעו עלינו בישראל?

עזר שר שלום, מבעלי חברת "פעמית" ,היצרנית הגדולה בישראל לייצור ושיווק כלים חד פעמיים, מסביר ששוק האריזות העולמי משתנה במהירות, ומכיוון שתעשיית הכלים החד פעמיים היא דינאמית ובעלת איכויות אורגניות- חברות הכלים החד פעמיים מתאימות את עצמן בזריזות לשינויים, וגם חברת "פעמית" תציע בשנת 2012  פתרונות אריזה חדשניים, ואינטליגנטים, בהתאם לדרישות הצרכנים.שר שלום מאפיין את הקהל הצרכני הישראלי כקהל המזהה טרנדים עולמיים בשוק המערבי, ומאמץ אותם במהירות. השוק הישראלי אם כן זז מהר ,  ובחברת "פעמית" כבר מורגשת  הדרישה הגוברת לפיתוח אריזות  "לאנץ' בוקס" ייחודיות וממותגות, וב"פעמית" מפתחים בימים אלו שלל מוצרי אריזה חדשים, עם דגש על המגמה האקולוגית: אריזות מחומרים ידידותיים לסביבה, המותאמות גם לתהליך המיחזור, ומבטיח לנו שגם בשנת 2012 נמצא אצלו בחנויות רשת "פעמית סטור" מענה ופתרונות לכל הצרכים שלנו לכלים חד פעמיים- ורב פעמיים.

שר שלום מאשר שחברת "פעמית" פעילה בנושא המחזור: היתרונות הטמונים במחזור פסולת והפקת אנרגיה מזבל שיפרו את המודעות  להתאמות התעשייתיות הנדרשות לתהליך המחזור, בעיקר ברחבי אירופה, ואליהן מצטרפת חברת "פעמית " הישראלית.  " בשביל לתפעל את שרשרת תהליך המחזור נדרש לפני הכל  מענה הולם של רשויות המדינה למחזור הולם וארגון הפרדה לכל מכלול חומרי הגלם: פלסטיק, זכוכית, נייר וכ"ו. " שר שלום מסביר  שמחזור מפיק אנרגיה ידידותית לסביבה, ומספק תובנות  בנוגע לפלסטיק : " העולם לא יפסיק להשתמש בפלסטיק, שהוא חומר גלם שמייצרים ממנו מוצרים מדהימים משלל פתרונות לריהוט גן, ועד לכלי אחסון רב פעמיים. אני לא צופה שהפלסטיק יעלם מהעולם- שכן אחת הבעיות עם חומרי הגלם הידידותיים  לסביבה שמתכלים במהירות כמו תירס , קני סוכר ואורז היא מחיריהם הגבוהים מאוד,ולעומתם הפלסטיק זול הרבה יותר. הפיתרון אם כן חוזר לנושא המיחזור: התהליך חייב להקיף גם את נושא הפלסטיק ושאר חומרי הגלם, וכך נוכל ליהנות מכל העולמות.  בכל מקרה חברת "פעמית" מציעה את כל מכלול המוצרים, ומחזיקה גם קולקציה גדולה של מוצרים חד פעמיים מחומרים מתכלים כמו עלי דקל, ותירס."  שנה טובה , טעימה וחסכנית תהיה לנו על הדרך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב